Dreamer. Entrepreneur. Audacious. Creative.
Still very young, on his first exchange program, Fernando Dellazari discovered his purpose: to provide fantastic experiences to people through a differentiated travel agency.
By living these months abroad, he noticed all the magic that travelling can offer. And, at that moment, he knew this was the path he was born to walk: allowing people new discoveries in this huge and enchanting world.
Thus, in 2010 Sumond Travel was born, under the name of Smart Travel at that time.
In 2018, noticing global trends in the travel and tourism industry, Fernando chose to rebrand the brand, adopting from that date on, the name Sumond – Your trip. Your world. Your experience.
With this new positioning, the company started to work not only as a travel agency and tour operator, but also offering MICE competitive services (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), broadening its portfolio of solutions for business customers.
These important steps only happened thanks to Fernando Dellazari’s entrepreneurial spirit, his audacious vision, and his tireless work, seeking to provide excellence from end to end.
Today, Sumond is recognized as one of the largest references in the tourism segment in Rio Grande do Sul, working with large customers such as Bayer, Sicredi/RS, Três Tentos Agroindustrial, GSI Brasil, Corteva Agriscience, BASF, FMC, Global Fertilizantes, JMD Urbanismo, and others.
Ainda bem jovem, em sua primeira viagem de intercâmbio, Fernando Dellazari descobriu seu propósito: entregar experiências fantásticas às pessoas, por meio de uma agência de viagens diferenciada.
Ao vivenciar esses meses no exterior, percebeu toda a magia que uma viagem é capaz de oferecer. E, nesse momento, já soube que esse era o caminho que nasceu para trilhar: possibilitar novas descobertas às pessoas, neste mundo tão imenso e encantador.
Assim, nasceu ainda em 2010, a Sumond Viagens, na época sob o nome de Smart Travel.
Em 2018, verificando as tendências globais do setor de viagens e turismo, Fernando optou por realizar um rebranding da marca, adotando, a partir dessa data, o nome Sumond – Sua viagem. Seu mundo. Sua experiência.
Com esse novo posicionamento, a empresa passou a atuar não só como agência de viagens e operadora de turismo, mas a oferecer também os competitivos serviços MICE, abreviação das palavras Meeting, Incentive, Conferences e Exhibitions (em inglês), ampliando seu portfólio de soluções para clientes empresariais.
Esses importantes passos aconteceram graças ao espírito empreendedor de Fernando Dellazari, a sua visão audaciosa e a seu trabalho incansável, buscando entregar excelência de ponta a ponta.
Hoje, a Sumond é reconhecida como uma das maiores referências no segmento no Rio Grande do Sul, atendendo clientes de grande porte como Bayer, Sicredi/RS, Três Tentos Agroindustrial, GSI Brasil, Corteva Agriscience, BASF, FMC, Global Fertilizantes, JMD Urbanismo, entre outros.
- + 60 países visitados/ countries visited
- + 4.000 pessoas embarcadas/ people boarded
- + 30 missões agrícolas/ agricultural missions